عوامل موثر در ریزش موی ناگهانی

عوامل مؤثر در ریزش موی ناگهانی

عوامل مؤثر در ریزش موی ناگهانی

عوامل مختلفی در ریزش موی مردان و زنان تأثیرگذار است که اختلافات هورمونی، کمبود آهن و ویتامین‌های مهم غذایی، استرس و نگرانی های روزانه، فشارهای عصبی و روانی، بیهوشی، حاملگی و زایمان، شیردهی، زمینه‌های ژنتیکی و ارثی، مصرف برخی داروها، آسیب‌های مکانیکی، جراحی و برخی بیماری‌های خاص و … از عمده ترین دلایل این عارضه است.

تشخیص اینکه ریزش مو در شخص دقیقاً توسط کدامیک از این عوامل رخ داده بسیار پیچیده بود و پزشک متخصص و با تجربه می‌تواند با بررسی و انجام آزمایش‌های لازم تأثیر مستقیم و غیر مستقیم هر یک از این عوامل را دریافته تا جهت درمان اقدام نماید.

عوامل مؤثر در ریزش موی ناگهانی

ریزش موی ناگهانی هم مانند تمامی انواع ریزش مو علت‌های مختلفی دارد که در برخی به صورت آرام و در افراد دیگر با سرعت اتفاق افتاده که استرس و نگرانی بسیاری برای فرد ایجاد می‌کند.

ریزش‌های سکه ای یا ریزش در هنگام شانه کردن که به صورت دسته ای مو در شانه می‌ماند را از نمونه‌های ریزش موی ناگهانی می‌توان نام برد.

در مردان ریزش موی ناگهانی رابطه مستقیم با سطح تستوسترون دارد. هورمون‌های مورد نیاز برای رشد در بدن مردان که در بیضه‌ها به وجود آمده و در ساخت ماهیچه‌ها، توده استخوان، اسپرم‌سازی و میل جنسی نقش اساسی دارد تستوسترون نامیده می‌شود.

 

یکی از علامت‌های کاهش تستوسترون و یا نشانه پایین بودن سطح تستوسترون ریزش‌های ناگهانی مو است. عدم تعادل هورمونی در سطح بدن باعث ریزش ناگهانی موهای صورت و بدن می‌شود.

تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو شده و مو بر اثر مروز زمان کوتاه تر و نازک‌تر می‌شود تا به طور کامل رشد آن متوقف گردد. فولیکول‌ها اما به طور کامل از بین نرفته و با بازگشت تعادل هورمونی در بدن می‌توان مجدداً فولیکول ها را در مسیر رشد قرار داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *