دلایل نازک شدن مو

دلایل نازک شدن موها

دلایل نازک شدن مو

دلایل نازک شدن موی سر

نازک شدن مو به معنای کچل شدن یا طاسی نیست اما قابل درمان است چون در صورت عدم توجه به آن باعث ریزش های خفیف می‌شود. به دلیل تدریجی بودن فرآیند نازک شدن مو باید در ابتدا آن را شناخت.

عوامل مختلفی می‌تواند باعث نازک شدن موها شود که عامل ژنتیک و وراثت مهمترین دلیل آن است.

ریزش مو در زنان به دلیل هورمون DHT و در مردان آلوپسی آندروژنیک از علل نازک شدن مو می‌باشد.

از عوامل دیگر نازک شدن موها:

 کاهش شدید وزن در کوتاه مدت

 شستشوی مو با آب داغ

 محکم بستن موها

 مصرف قرص های ضد بارداری

 اختلالات تغذیه ای

دلایل نازک شدن مو

کاهش شدید وزن:  اگر وزن زیادی را در مدت زمان کم (دست کم 9 ماه) از دست بدهید به دلیل اینکه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد و تقویت مو از بدن خارج شده و جایگزینی ندارد موجب نازک شدن موها می‌شود.

شستشوی مو با آب داغ: آب داغ رطوبت و چربی طبیعی مو را از بین می‌برد; موها را خشک، شکننده و مستعد به هر گونه آسیب و ریزش می‌سازد.

محکم بستن موها: دم اسبی بستن موها یک مدل محبوب در بین خانم ‌هاست. این مدل مو فشار زیادی به موها وارد کرده و باعث آسیب رساندن به ریشه موها، نازک شدن مو و حتی ریزش موی غیر قابل درمان می‌شود.

مصرف قرص‌های ضد بارداری: عده ای از خانم‌ها بدن حساس به آندروژن دارند و در صورت مصرف قرص‌های حاوی آندروژن به نازک شدن مو و در نتیجه ریزش مو دچار می‌شوند. پس در نظر داشته باشید که مصرف اشتباه قرص های ضد بارداری باعث ضعیف شدن موها می‌شود.

دلایل نازک شدن مو

اختلالات تغذیه ای: کمبود ویتامین ‌های خانواده B، کمبود آهن و پروتئین باعث نازکی موها می‌شود.

درمان موی نازک

درمان موی نازک غیر ممکن نیست!

انواع ماسک‌های خانگی مانند ماسک شیر نارگیل، ماسک آلوئه ورا، ماسک تخم مرغ و … را می‌توان به عنوان روش‌های طبیعی برای درمان موهای نازک استفاده کرد. اگر به دلیل اختلالات تعذیه ای موها نازک شده باشند، می‌توان با متعادل کردن رژیم غذایی و قرار دادن پروتئین و ویتامین های گروه B در رژیم غذایی نیاز بدن را رفع کرد. همچنین محلول موضعی لاناریا یکی از بهترین و اثربخش ترین گزینه ها برای درمان تار موی نازک و جلوگیری از ریزش‌های احتمالی مو است. با استفاده مرتب از محلول لاناریا ریشه موها تقویت شده و با  فرمولاسیون خاصی که دارد تار مو به مرور زمان ضخیم می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *